söndag 1 mars 2009

nu 37

Sitter i soffan på Tövädersgatan och beskådare tvn. Fredagskvällen innehöll en intensiv, dock ganska kort, spelning med Parken. Jag o Helena skrek lite när han nämnde Uppsala. Det är sådana lägen jag verkligen ser staden Uppsala som mitt hem. Lilla stackars fröken Helena var sjuk men kom ändå till Stockholm. Det ska hon ha fina lovord för, tack för sällskapet! Men hennes sjukdom gjorde att efter en promenad från Tjärhovsgatan till centralstationen tog vi bussen mot Uppsala. Sedan gav jag mig iväg till Williams för att fortsätta en trevlig kväll.

Ska 21.24 ta tåget mot Boden. Måste hämta upp Anna Järvinen skivan innan dess. Jag orkar inte gå ner på stan två gånger, så jag tar den nog i samma veva som jag ska till tåget.


Min kommentar på psl-blogg
Parkenrapport:
För det billiga priset av 60 kronor gav Parken en intensiv, dock lite kort, men bra spelning! Min enda besvikelse var att första låten "Låt mig få följa dig ner", en av mina personliga favoriter, lät ganska dåligt. Men sen blev det bara bättre. Dock kanske han borde ha avslutat med "Jag har varit vilsen Lisa" istället för att ha den som nästa sista låt. Det var i alla fall då alla dansade som mest och bäst. Man blev lite extra varm i hjärtat när låten "Uppsalas gränder" spelades. Då även jag, som inflyttad uppsalabo sedan 3 år tillbaka kände att han sjöng om mina hemtrakter. Nu har jag många förväntningar på hans kommande emmabodaspelning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar