lördag 10 januari 2009

nostalgi 1

Vi börjar från början.
Femton år och påväg att upptäcka popmusik på svenska. Kent, Håkan och Winnerbäck.
Vi börjar med nostalgi. Kvällen är lung o känslofylld.

en låt:
Johan Bogert och Holy Madre - Du ville betyda något för någon. (2004)
Året är början på 2005.
Blev blixtförälskad i låten och trots min snåla buget köpte jag deras skiva för 149 kr på Cdon. Till min besvikelse var inte alla låtar av samma kvalitét. Det var inte samma sak, de saknade något.
Någon gång under slutet på 2006 gav jag bort skivan till min dåvarande pojkvän. Jag gillade ju den inte, han kunde få den. Har alltid varit en generös individ. Ytterligare något år efter, då kärleken dött ville jag lyssna på "Du ville betyda något för någon". Det skulle ju gå fint, hade alla låtar på datorn. Men nej, jagdär fanns alla utom just den jag ville höra. Införskaffade då skivan igen, nu på rea. Kan för stunden erkänna att hela skivan är bra, men "Du ville betyda något för någon" är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar