fredag 6 februari 2009

nu 22

Här har det hänt grejer!

Onsdag.
Mötte Ellen vid kentforumguden i Sthlm. Hon tog ut pengar och jag såg att någon klistrat dit en "Glesbygd´n" -logga ovanför automaten (För er som inte är bekanta med dem, det är ett Reggea-band från Arvidsjaur som består av 10 stycken snygga människor. Såg dem livePDOL i sommras, helt underbart, har självklart deras skiva stående hemma i skivhyllan). Iaf, det var coolt. Sen bar det av mot medis.


Glesbygd´n


Middagen innan bestod av två semlor och kallt kaffe med vaniljsmak, till en kostnad av 21.50 kr. Den avnjöt jag och Ellen bakom en kiosk (Grill?) på medborgarplatsen medan Jossan försökte hitta oss. Pratade en stund med henne och Lukas. Sen in på debaser.

Bästa förfesten ever, höhö


Popcirkus var intressant, jag o Ellen gömde oss längst bak bakom kamerorna. Ingen av oss hade väll särskilt stor lust att synas, på tv. Våra 15 minuter of fame får komma någon dag då vi ser snygga ut. Jag såg Lasse Lindh stå och dricka öl. Dock använde jag inte blixt vid smygfototillfället, för de hade varit pinsamt och bilden hade blivit ännu sämre. 

"En mörk och suddig Lasse Lindh drikcker öl" - bild

Sen startade det vi kom för, Sebastien Telliers konsert.
Det var så mycket bättre än på Popaganda. Vilken människa! 
Musiken, mellansnacket, ljuset, när han lägger sig på pianot. 
Det var värt varenda krona. 

Det vi kom dit för


Torsdag.
Hela dagen spenderades, mellan 08.30 - 22.00 på en reklam fotografering för OKQ8 - lyssnandes på Rix Fm. Hjälp vad det suger. Jag har inte ord för att beskriva hur trött jag är på Takida och Anges. Dock kom det lite kent vid 20.00-tiden, som varade i 3 minuter. 
"Nytt o Fräscht från 2002!"

Idag.
Fick sovmorgon och såg "dagens kändis" på tunnelbanan, 
Daniel Wejdin från Räfven och Kultiration.
(o om någon tyckte de var "coolt" så kanske det var Jossan)
Så underbart bra. 

3 kommentarer:

  1. la ritournelle är en av de två (den andra är maple leaves 7" version) låtarna som är godkända att spelas på min begravning. härligt att planera sin begravning en fredagskväll, inte sant!

    SvaraRadera
  2. coolt som fan!!
    ska visa han att jag kan va i närheten av han utan att stuka foten när vi träffar han nästa gång!
    och rixfm... jag hatar de!! efter några timmar på jobbet har man hört alla låtar flera ggr om!

    SvaraRadera
  3. Hoho, fin kväll de där! :)

    rix fm kan dö!

    SvaraRadera