lördag 11 april 2009

nostalgi 4

Kanske dags för lite nostalgi!

Blev igår uppmärksam på att sångaren i [ingenting], Christopher Sander snart släpper en soloskiva. Jag vet redan att Anna Järvinens låt Äppelöga är skriven utav honom och på hans myspace sjunger dom den tillsammans. Den är faktiskt både vackrare och bättre än i Anna Järvinens egen version. Men det lilla sidospåret fick mig att återigen lyssna på [ingenting]. Det är nästan för mäktigt att inse vilken fantastikst textförfattare Christopher är. Minns att jag fastnade för texterna redan 04, då jag först stiftade bekantskap med dem, men nu får de en annan betydelse. Egentligen önskar jag nog att jag upptäckt [ingenting] nu istället. Så de inte kommit i skuggan av kent. För mer eller mindre allt kom i skuggan av dem. Men nu är det andra tider. Mycket väsen för ingenting väntar på mig.

Att jag försöker betyder kanske ingenting.
Men någon måste mena något med någonting.
Jag ligger nedbäddad igen.


Mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar